Regulering av mikromobilitet

Bør byene kreve avgifter for elsparkesykler for å løse de kjente problemene?

Siden Nivel ble grunnlagt i 2019 har vi hjulpet byer med å berede grunnen for moderne regulering. Bergen, Stavanger, Ålesund, Sarpsborg og andre har alle fått vårt syn på hvordan de kan oppnå riktig reguleringsnivå.

20. august 2022

Siden Nivel ble grunnlagt i 2019 har vi hjulpet byer med å berede grunnen for moderne regulering. Bergen, Stavanger, Ålesund, Sarpsborg og andre har alle fått vårt syn på hvordan de kan oppnå riktig reguleringsnivå.

Overfylte stasjonsområder, synshemmede som faller over sparkesykler og horder av sparkesykler som gjør byen lite attraktiv. Kan disse problemene løses hvis byene tar betalt for elsparkesykler? Med Nivel Regulator kan byene innføre slike avgifter raskt og enhetlig for alle operatører og justere dem digitalt.

  1. Finnes det et rettslig grunnlag for å kreve inn gebyrer?

  2. Hva mener el-sparkesykkeloperatørene om de nye avgiftene?

  3. En fast avgift gir feil insentiver

  4. Nivel Regulator gjør det mulig for byene å ta betalt av de som er ansvarlige for problemene.

  5. Stimulere til bruk av elsparkesykler i utkanten av byen.

  6. Test avgiftene med Nivel Regulator og lær av den virkelige verden

holde seg i løkken

Abonner for mer inspirasjon.